Tilbage til fortiden

Efter en god dag i Bilbao kørte vi mod Altamira grotten. Det er en grotte som ligger ca. halvanden times kørsel fra Bilbao. Endnu en gang fik vi fornøjelsen af at køre igennem, det smukke og frodige nordspanske landskab. Når vi som nu rejser gennem Europa på en relativ langsom rejse så lægger man virkelig… Læs mere Tilbage til fortiden

En skøn dag i Bilbao

En dejlig dag i Bilbao er nu ved at være slut og Carsten læser godnathistorie for ungerne, Vi ankom til Bilbao i formiddags. Carsten havde i forvejen fundet frem til en plads for Camper-vans placeret på et af byens omkringliggende bjerge. Fra pladsen er der en smuk udsigt over hele byen. Vi tog en bus… Læs mere En skøn dag i Bilbao

Holland – Groning

Fra Tyskland var turen nu kommet til Holland. Vi havde fundet frem til en Camperplads i Westereen i det nordlige Holland, så vi kunne besøge Groningen. Holland har rigtig gode togforbindelser, så hvis man ikke holder for langt fra en station er det nemt at komme rundt. Besøget i Groning bød på solskin, hvilket hjalp… Læs mere Holland – Groning

Tyskland

Efter at have afsluttet det sidste familiebesøg i Danmark startede turen sådan for alvor. Vi kørte mod syd og første rigtige stop var grænsebutikkerne lige syd for den danske grænse. Ungerne fik hver 10 euro at shoppe for, så vanen blev fyldt godt op med slik og chokolade. Den første tyske overnatning fortog vi i… Læs mere Tyskland

De indledende øvelser

Så nærmere vi os slutningen på vores første uge på farten. Afgangen fra Hvidovre lørdag d. 1. april blev lidt mere hektisk end planlagt, det tog lidt længere lidt længere tid end forventet at få huset pakket ned og gjort klar til familien, der skal leje huset mens vi et væk. Første stop var hos… Læs mere De indledende øvelser

Afgang

Det blev en hektisk start på turen. Vores hus var lejet ud fra den dag, vi tog afsted. Så ud over at skulle pakke Camper’en, skulle huset også tømmes og gøres klart inden vi kunne tage afsted mod Jylland og en masse familie, som skulle siges farvel til. Til turen er der også gjort en… Læs mere Afgang

Starten er gået

Så er starten gået på jagten efter Europas bedste badestrand. Den 1. april 2023 forlod vi Hvidovre og vores trygge hjem for at bruge den næste halve år på at rejser rundt langs kysten i Europa. Ruten langs kysten har givet inspiration til formålet med turen – nemlig at finde Europas bedste badestrand.